Suurem Pilt - Logo - Ikoon - Must

E-pood – Kuidas sellega 2024. aastal ellu jääda?

Originaalpostituse avaldas: Maaleht, E-ostlemise ABC väljaanne

E-pood on igale ettevõttele möödapääsmatu. E-kaubanduse maastik on dünaamiline ja areneb kiirelt, tuues iga päevaga uusi võimalusi ning väljakutseid. Et püsida konkurentsis ja tagada oma e-poe edu aastal 2024, on vaja omaks võtta uuenduslikud lähenemised ja järgida parimaid praktikaid.

Mobiilse ostlemise esiletõus

Mobiilse e-kaubanduse kasv on olnud muljet avaldav. Statista andmetel kasvab mobiilse e-kaubanduse osakaal järjepidevalt ja on prognooside kohaselt 2024. aastaks enam kui 70% kogu e-kaubanduse müügist. Seetõttu on kriitilise tähtsusega optimeerida e-pood mobiilikasutajate jaoks, et tagada mugav ja sujuv ostukogemus, mis soodustab ostuotsuse tegemist. Klientide esmaseks puutepunktiks saab üha enam mobiilseade, mis tähendab, et e-poe disain ja kasutajakogemus peavad olema mobiilisõbralikud. See tähendab kiireid laadimisaegu, lihtsat navigeerimist ja intuitiivset ostuprotsessi. Esimestel aastatel oli meie e-poe mobiilsete ostude osakaal 25–28% (2017–2018), siis paari aastaga tõusis see osakaal üle 50% (2022). Tänane e-poodi peab olema ehitatud „Mobiil ainult“ põhimõttel.

NB! Arvesta sellega, et peale kasvav põlvkond saab oma esimese internetikogemuse mobiilis ja see on nende keskne seadeldis, mille kaudu käib info otsimine, suhtlemine ja ostlemine.

Edukas e-pood arvestab AI võimalustega

Tehisintellekti (AI) rakendamine e-kaubanduses avab ukse arvukatele võimalustele, alates kliendikogemuse isikupärastamisest kuni operatsioonide efektiivsuse suurendamiseni. AIdel pakkuda kliendile just talle sobivaid tooteid, parandades seeläbi ostukogemust ja suurendades müüki. Lisaks võib AI-põhine klienditeenindus pakkuda reaalajas abi, vähendades klienditoe koormust ja parandades klientide rahulolu. Tehisintellekti integreerimine oma e-poodi ei ole enam luksus, vaid vajadus, et püsida konkurentsivõimeline.

2024 aastal on 80% e-poodidest integreerinud mingis vormis AI-lahendusi, et parandada kliendikogemust ja suurendada müüki (allikas: eMarketer, 2024).

Esmalt arvesta sellega, et kodulehel tervikuna oleks müüdavatest toodetest kirjutatud info. Praegused AI tööriistad, nagu ChatGPT, võimaldavad sul ilma suure vaevata kirjutada valmis tootelehe põhjaliku info koos kasutegurite ja kasutussoovitustega. Kasuta võimalusi, mis aitavad sul oma tooteid paremini müüma panna, ja koosta tootelehtede info AI abiga.

Teiseks: AI kliendi-teenindus ehk tehisintellekt aitab e-poes inimestel infot kiirelt üles leida. See on kindlasti üks võimalus, millest ma oma e-poe puhul olen kõige rohkem puudust tundnud. Olen ise vastanud sadadele korduvatele küsimustele toote kasutamise, toote omaduste jne kohta. Praegu saan ma aga kõik selle automatiseerida ja panna oma e-poodi targa AI-abilise, kes kodulehe info ja lihtsa seadistamisega on võimeline aitama klienti ostule lähemale või soovitama tooteid. AI-põhiste chatbot’ide kasutamine klienditeenindu- ses on tõusnud 50% võrrel- des eelmise aastaga, näidates, kui oluline on pakkuda kiiret ja isikupärastatud nõustamist igal ostuteekonna sammul (allikas: eMarketer, 2024).

Alustava e-poe jaoks läks meile see viga maksma 70 000 eurot

Lihtsama e-poe saab püsti panna juba päevaga koos makse- ja transpordilahendustega, aga siis on vaja hakata mõtlema turundusele, kuidas inimesed jõuavad sinu kodulehele ning kuidas ostu teinud kliendist saaks püsiklient. Meie alustasime kliendi otsimist sotsiaalmeediast ja seda on reklaamidega väga lihtne teha, alustades 5 eurost päevas. Mis aga meile kalliks maksma läks, olid just puudulikud tegevused pärast ostu. Me ei teinud ühtegi tegevust oma klientidega 1,5 aastat ja selle tõttu kaotasime üle 70 000 euro saamata jäänud tulu.

Pärast meiliturunduse kasutuselevõttu sai see meie number üheks müügikanaliks, mis tegi 500 000 eurot käivet. Adobe Analytics on välja toonud, et e-posti turunduse investeeringu tasuvuse (ROI) keskmine on tõusnud 42 euro peale iga investeeritud euro kohta.

Turunduse roll e-poe edu saavutamisel

E-poodide statistika andmetel teeb ainult 32% esimese ostu sooritanud klientidest üldse teise ostu, 68% ei osta enam kunagi sinu juurest. Edukas e-pood nõuab tõhusat turundusstrateegiat. See hõlmab nii orgaanilist liiklust läbi otsingu- mootori optimeerimise (SEO) kui ka tasulist reklaami sotsiaalmeedias ja otsingumootorites. Lisaks on oluline keskenduda meiliturundusele, mis on tõestanud end tõhusa turunduskanalina klientidega suhtlemisel ja nende ostude soodustamisel. Harvard Business Review uuringud näitavad, et kliendisuhte haldamisse investeerimine on ülioluline, kuna klientide hoidmise 5% suurendamine võib kasumit tõsta kuni 95%.

Kui varemalt oli meil 4–5-pealine meeskond e-poe turundamisel, siis praeguseks on enamik turundustegevusi asendunud AI tööriistade ja võimalustega, mis muidu olid kättesaamatud. Näiteks tootepiltide töötlemine käib minutitega nii, et AI teeb pildile uue tausta, blogipostitused valmivad koostöös ChatGPT- ga, sotsiaalmeedia sisuplaanid ja postitused valmivad koos ChatGPT ja Dall-E3-ga jne. Ja mis kõige parem: tänapäeval saab enda turunduse ära automatiseerida nii, et uue kliendi leidmine on odavam, püsikliendid tahavad olla pikemalt ja turundustegevused on kasumlikud. Võid tööriistadest, mida ise kasutame lugeda lähemalt siit. 

E-kaubanduse kiire areng nõuab pidevat kohanemist ja innovatsiooni. Need soovitused aitavad e-poe omanikel mitte ainult ellu jääda, vaid ka õitseda konkurentsitihedal turul, pakkudes klientidele meeldejäävat ja rahuldust pakkuvat ostukogemust.

Kui tekkis tunne, et vaataks need AI-tööriistad üle, siis ootame sind aprillis ja mais lühikoolitustele, mis annavad baasteadmised, kuidas enda e-poe pidamisel saab appi võtta erinevad AI-tööriistad.

Meie koolitused ja tooted

AI-tööriistad ettevõtjale

Soovid ehitada endale isikliku AI-assistendi ja õppida selgeks AI-tööriistad, mis hoiavad kokku aega ja raha?

ESILEHE _TEST

Soovid turundajana enda väärtust tööturul tõsta või ettevõtjana ise hakata süsteemsemalt turundama, kasutades AI-tööriistu? 

DSC02401

Soovid, et majja saabuks lõpuks selged turundussüsteemid ja oskused, kuidas igapäevaselt AI-tööriistu kasutada?

test_paber_teet

Kirjutasime lihtsa, selge ja praktilise turundusraamatu süsteemist “Püsiühendus”, mis aitab mistahes tooteid või teenuseid e-poes edukamalt müüa. Kaasas 70+ ChatGPT prompti, et enda äri arendada.